שעור

במהלך שעור בשיטת אלכסנדר לומד התלמיד להבחין בהרגלים השגויים שלו ובעזרת המורה מתנסה בארגון מחדש של גופו.   המורה מניע את גופו של התלמיד ומנחה כיוון התארגנות חדש כשהוא מלווה את מגע ידיו  בהנחיות מילוליות- אשר עוזרות לתלמיד להבחין בתגובותיו האוטומטיות ולפתח מודעות חושית שונה לכוחות המפעילים אותו. התלמיד חווה תנועה מתוך חופש וללא מאמץ. 

להבדיל מטיפול שיש בו אלמנט של פסיביות בשעור  בטכניקת אלכסנדר האדם  פעיל ואקטיבי, הן במישור הפיזי והן במנטלי.          

השעור הינו חוויתי ומועבר בשני אמצעים: 

  • מגע ידיים עדין ומכוון של המורה 
  • הסבר מילולי ושיחה המלווה את התהליך 

שימוש במראה ובכסא מאפשרים למורה וללומד להתבונן בעצמם תוך כדי תנועה . חלק מהלימוד נעשה בשכיבה על הגב כשהמורה  מכוון את גופו של התלמיד בתנועות קלות המאפשרות לגוף לחוות את עצמו במנוחה במלוא האורך והרוחב.